9.00       A Díszteremben igazgatói köszöntő, iskolaismertető, nyílt nap programjának ismertetése, iskolánk lelki élete. (Kovács Péter Ferenc igazgató, Fekete Pál Péter ig. helyettes, Vadász Márta vezető vallástanár)
9.30       A leendő osztályfőnökök bemutatkozása. (Pál Judit 7. B, Podányi Tamás 9. A, Somosi István 9. C, Budai Gabriella 9. M osztály)
9.50       Bemutató órák. (Pál Judit  történelem 7.B Terem: 207, Budai Gabriella  angol 10 évf. Terem: 216, Kerpel Péter grafika 10.M Terem: 201)
9.50       A Vallásoktató teremben(fsz.15) Kálvin egy napja, korabeli ételek készítése, hitvita. (Bella Péter református lelkipásztor)
10.35     A Nagy tornateremben táncbemutató. (Müller Anita)
10.35     Az I. emeleti zsibogón művészeti kiállítás. (Kerpel Péter)
10.55     Bemutató órák. (Podányi Tamás matematika 9.A Terem: 213, Somosi István fizika 10.B Terem: 214, Francia lektori óra francia 11. évf. Terem: 106)
10.55     A Vallásoktató teremben (fsz.15) Kálvin egy napja, korabeli ételek készítése, hitvita. (Bella Péter református lelkipásztor)
11.50     A Díszteremben végzett diákjaink segítségével pályaválasztási tanácsadót tartunk.
12.00     A szülők megtekinthetik az internátusokat (Apostolné Bartha Mária, Varga István internátusvezetők)
Egész délelőtt ruhatár és jótékonysági büfé: 117-es teremben.

A nyílt nap apropóján a következő év osztályfőnökeinek néhány kérdést tettünk fel. Sokszínű és érdekes válaszok születtek.


A leendő 7. B osztályfőnöke Pál Judit történelem-társadalomismeret szakos tanár válaszai.
Hogyan élte meg a korábbi osztályaitól való elválást?
A végzős diákok és az osztályfőnök kapcsolata minden esetben nagyon intenzív. Utolsó osztálykirándulás ősszel, készülés a szalagavatóra majd maga a szalagavató. Az ifjú szecskák felavatása, félévzárás, felvételi jelentkezés, készülés az érettségire, tablókészítés, ballagás majd a nagy megmérettetés, no és a bankett. Nekem mindkét osztályom esetében felemelő volt az utolsó év. A problémás kamaszok ifjú felnőtté értek, s az utolsó évben kapcsolatunkat a példás együttműködés jellemezte. Természetesen ilyen intenzív jelenlét után nagyon nehéz elengedni őket. Bankett és búcsú. Őket új kihívások várják, engem meg hirtelen nagy csend vesz körül, nem kell már konfliktusokat elsimítanom, problémákat megoldanom, kéréseket teljesítenem. Szóval nagyon nehéz. De a kapcsolat megmarad, csak az intenzitása más. Nyáron jönnek a visszajelzések, kit hova vettek fel. Üdvözlőlapok a nyaralásról, bizony még van ilyen! Esetenként még kérik a segítségemet az első egyetemi referátumok elkészítésénél. Visszajönnek szalagavatóra, s örülünk egymásnak, egymás sikereinek.
Milyen érdeklődésű gyerekeket vár az osztályába?
Pontosan olyanokat, mint a mostani hetedikesek! Bizony, ez egy álomosztály! Nyitottak, érdeklődőek, együttműködőek, és szorgalmasak. Minden pedagógus álma, hogy egy ilyen osztályban taníthasson.
Szeretem a hat osztályos képzést, mert nagyon eltérő érdeklődésűek a fiatalok. Mindkét osztályom ebben a képzésben vett részt. Reál és humán érdeklődésű diák egyaránt volt köztük, no meg a művész palánták! Az előző osztályomban egy nagyon népszerű, saját szerzeményeket játszó zenekar (Treuga Dei) is alakult. Szóval igazán sokszínű társaság volt.
Nagyon jó, hogy négy éven keresztül az órák többségén együtt vannak, és jó közösséggé formálhatóak. A tizenegyedik, tizenkettedik év során, az emelt szintű képzés miatt már nem osztályszinten tartjuk az órákat. Bontott csoportban célirányosan készülnek az érettségire. Az előző négy év azonban jó alapot ad arra, hogy erős maradjon a közösség, keressék egymást és figyeljenek egymásra.
Milyen tervei vannak az új osztályával?
Ismerkedés a felvételi eljárás során, no meg a félnomád szepezdi táborban, ahol azért nagyon jó hangulatban folyik az élet. Gyalogtúrák a Káli-medencében, fürdés a Balatonban, sok-sok játék, tábortűz és természetesen áhítatok. A cél az, hogy szeptemberben már kedves ismerősként üdvözöljék egymást. Hogy bátran támaszkodhassanak egymásra és rám, már az első kihívások során is.
Mindkét osztályommal ellátogattam a hat év során Erdélybe, egy egyhetes tanulmányi kirándulásra, ez tizenegyedik körül várható. Nagyon fontosnak tartom, hogy hazájuk mellett a határon túli magyar területek egyikével is megismerkedjenek, s testvériskolai kapcsolat segítségével élő kapcsolatot alakítsanak ki magyar kortársaikkal.
Ezek biztos pontok, de azért majd őket is megkérdezem, hogy mit is szeretnének. Nagyon nagy szeretettel várom őket.


A leendő 9. A osztályfőnöke Podányi Tamás matematika-kémia szakos tanár válaszai.
Hogyan élte meg a korábbi osztályaitól való elválást?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Reál szakosként hogyan vette rá az igazgatóság egy humán osztály elvállalására?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Milyen tervei vannak az új osztályával?

 

 

  

 

 

 

 

 


 
A leendő 9. C osztályfőnöke Somosi István matematika-fizika szakos tanár válaszai.
Kiknek ajánlja a reálosztály választását?
Azoknak a diákoknak ajánlom a reálosztályt, akik szeretik a matematikát, fizikát, kémiát, biológiát, vagy már tudják, hogy mérnöki, orvosi, vegyészi, gyógyszerészi pályára készülnek. Ezen célok eléréséhez biztos alapot nyújt majd a Refi. Fontosnak tartom a tehetségek felkutatását, és gondozását. Szeretném az érdeklődő diákok matematika, fizika tudását szakkör keretében elmélyíteni. Természetesen, akinél szükséges, majd korrepetálással segíteni fogom a mielőbbi felzárkózást.
Milyen tervei vannak az új osztályával?
Kedvenc időtöltésem a túrázás, ezért szeretnék majd az osztállyal minél többet kirándulni. Év közben a Bakonyban fogunk gyalogolni, nyaranta határainkon belül és kívül kerékpárral, kenuval fogunk túrázni. Néhány képpel szeretnék egy kis ízelítőt adni az előző osztályommal való kalandozásokból.

 
A leendő 9. M osztályfőnöke Budai Gabriella magyar-angol szakos tanár válaszai.
Hogyan élte meg a korábbi osztályaitól való elválást?
Meglehetősen régen – gyermekeim születése előtt, a múlt század végén (!) – voltam osztályfőnök. Akkor még nem volt hatosztályos képzés, 1996-ban a három gimnáziumi osztály helyett kivételesen négy indult, én a B osztály osztályfőnöke lettem. Szívesen gondolok vissza ezekre az évekre, mindazokra a közösségformáló eseményekre, amelyeket diákjaimmal együtt éltünk át: szecskatáborra, kiszállásokra (gyülekezet-látogatásokra), kirándulásokra, klubdélutánokra… A tárgyi emlékeket (fotókat, „kéziratokat”) még mindig őrzöm, pedig azóta elköltöztem régebbi lakóhelyemről, s a feleslegesnek vélt dolgoktól igyekeztem megszabadulni. Fontosabb persze az, amit a szívében őriz meg az ember…
Milyen érdeklődésű gyerekeket vár az osztályába?
A művészeti osztály esetében ez eleve körülhatárolt: képzőművészeti és táncművészeti képzés folyik, tehát szeretettel várjuk az ezeken a területeken jeleskedő (jól táncoló vagy szépen rajzoló, festő), tehetséges, kreatív, tanulni vágyó és a közösségbe könnyen beilleszkedő diákokat.
Mi a véleménye a művészeti képzésről?
A versenyeredmények is azt igazolják, hogy színvonalas szakmai képzés folyik. Az eredményekért persze küzdeni kell, a művészeti képzésben résztvevő diákjainknak lényegesen több órájuk van, mint gimnazista társaiknak, kevesebb tehát a szabadidejük. Amit cserébe kapnak: az alkotás öröme, személyiségformáló ereje és a folyamatos szakmai fejlődés. Természetesen a közismereti tárgyak sem elhanyagolandóak, ezeket súlyozottabban kell tanítanunk a tanórai munkának még nagyobb szerepet szánva, mivel kevesebb idő jut a délutáni felkészülésre.
Milyen tervei vannak az új osztályával?
Fontosnak tartom a 480 éves alma mater hagyományainak követését, továbbá azt, hogy bár a művészeti képzés még újnak mondható iskolánkban, a szakközépiskolai osztály ne különüljön el a gimnáziumi osztályoktól, szerves része legyen a Kollégiumnak. Fakultatív programok terén nem szeretnék a „diákok feje felett” dönteni, annak örülnék, ha ezeket közösen tudnánk átgondolni és megtervezni. A magas óraszám mellett – remélem – marad időnk kötetlenebb időtöltésre is: kirándulásra, kulturális programokra (pl. színház- és múzeumlátogatásra), sok beszélgetésre… Szeretném, ha közösséggé formálódna az osztály, egymást segítő, támogató közösséggé, amelyben mindenki jól érzi magát.

A bejegyzés trackback címe:

https://papairefi.blog.hu/api/trackback/id/tr43413499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.