A 2012/13-as tanévben az ASF nemzetközi cserediákprogramja keretében két thai diák volt iskolánk tanulója. Mind a ketten úgy jöttek ide, hogy a köszönésen és néhány udvariassági formulán kívül magyarul semmit se tudtak. Azóta azonban már szépen megtanultak.

Pin.jpg1. Kik vagytok, honnét jöttetek?

P: Onjira Dannakhinrat vagyok, de a barátaim Pinnek szólítanak. Thaiföldről jöttem, Nakhonsawan városából.
M: Krittanai Kit-amnuaiphorn vagyok, de Mannek hívnak általában. Én is Thaiföldről jöttem, északon lakom, Chiang Maiban.

2. Miért jöttetek Magyarországra?

P: Mert magyarul akartam tanulni és láttam az Interneten, hogy szép az ország. És barátokat is akartam szerezni. És meg akartam ismerni Magyarország kultúráját.
M: Én szeretem a magyar népzenét és az erdőket. Szeretek új emberekkel találkozni, új nyelvet tanulni, új ételeket enni és meglátogatni a magyar nevezetességeket.

3. Melyik három dolog tetszett nektek leginkább Magyarországon?

P: Én szeretem a gulyást, a sütiket és a palacsintát. Ezen kívül szeretem az országot és az embereket.
M: Az első a pálinka, mert az nagyon finom. Második a magyar népzene, mert mozgalmas: táncolnak és énekelnek. A harmadik a barátaim, mert ők segítettek nekem.

4. Milyennek találjátok a magyarokat?

P: Szerintem a magyarok nagyon kedvesek és barátságosak. Sok a helyes fiú, é sok a szép lány is. Sokat dolgoznak, de sokat mennek bulizni is. Nagyon finoman főznek.
M: Barátságosak, mert ha problémám van, akkor segítenek. Szeretnek főzni, sokat enni és inni. Sokat dolgoznak.

Man.jpg5. Mi a különbség az otthoni iskolád és a Refi között?

P: Thaiföldön az iskolák nehezebbek és sokat kell tanulni és nincsenek órák közti szünetek, csak ebédszünet. Nálunk később van vége az óráknak. Kötelező egyenruhát viselni. A Refiben kevesen vannak egy osztályban. Ott általában mindenkinek csak rövid haja lehet.
M: Otthon többet kell tanulni. Egyenruhát kell hordani. Van uszoda, több terem van, két focipálya, van üdítőautomata. A Refiben sok a szünet.

6. Mit üzensz a refiseknek búcsúzóul?

P: Akarok mondani valamit nektek: mindent köszönök szépen, nagyon kedvesek vagytok velem, nagyon jó barátaim vagytok. Miattatok mentem minden nap iskolába. Nem értettem, mit tanít a tanár, de titeket akartalak látni minden nap, mindig beszélni és játszani veletek. Nagyon szeretlek titeket, és hiányozni fogtok. Soha nem foglak elfelejteni titeket! J
M: Köszönöm szépen mindenkinek, hogy segítettetek nekem, szerettetek engem, magyarul tanítottatok engem. Bocsánat a lányoktól, amikor azt mondtam nekik, hogy buta libák vagytok, de a fiúk ezt tanították nekem. Boldog voltam veletek, viszont látásra Thaiföldön! (:D)K  BUFUUU!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://papairefi.blog.hu/api/trackback/id/tr1005354264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása